Parlamentarul social-democrat botoșănean Mihaela Huncă, secretar al Comisiei pentru învățământ, tineret și sport din Camera Deputaților a anunțat marți, 5 iunie, că în noua Lege a educației naționale este important să se introducă o procedură simplă prin care să se poată urmări permanent parcursul profesional al fiecărui absolvent.
”În contextul elaborării unui cadru legislativ modern și actualizat în domeniul educației, se impune stabilirea unei metodologii al cărui scop principal să fie monitorizarea parcursului profesional al tinerilor, care îi va include, pe lângă absolvenții de învățământ superior, și pe absolvenții programelor de învățământ profesional și tehnic. Un astfel de mecanism va încuraja și va sprijini toate instituțiile publice centrale și locale implicate în procesul educațional să amelioreze calitatea și disponibilitatea informațiilor referitoare la evoluția absolvenților în carierele lor sau în stagiile complementare pe care le urmează după terminarea studiilor. Totodată, această propunere este în acord cu programul inițiativei „Investiția în tinerii Europei”, asumată de Comisia Europeană în decembrie 2016”, a declarat Mihaela Huncă.
Pentru reînnoirea strategiei pentru învățământ, Comisia Europeană a stabilit planuri pentru patru domenii-cheie: garantarea faptului că, la terminarea ciclului de învățământ superior, absolvenții dețin toate competențele de care au nevoie în contextul economiei moderne; crearea unor sisteme de învățământ superior favorabile incluziunii; asigurarea faptului că instituțiile de învățământ superior contribuie la procesul de inovare din sectorul economic; sprijinirea instituțiilor de învățământ superior și a guvernelor pentru ca acestea să poată valorifica în mod optim resursele umane și financiare disponibile.
”În opinia mea, toate măsurile adoptate până în prezent de către coaliția PSD+ALDE în domeniul educației cu privire la: majorarea finanțării cheltuielilor anuale pentru pregătirea fiecărui elev din România, creșterea fondului de burse pentru studenți, implementarea de programe concrete privind integrarea absolvenților pe piața muncii și acordarea de facilități companiilor care îi angajează, mărirea subvențiilor alocate firmelor pentru calificarea ucenicilor și pentru efectuarea stagiului de către absolvenţii de învăţământ superior, precum și majorarea salariilor profesorilor și personalului nedidactic din învățământ reprezintă pași importanți în dezvoltarea acestui domeniu strategic. Însă, consider că țara noastră, pentru a benefica de o forță de muncă calificată și ca învățământul românesc să răspundă cerințelor economiei reale, aflată în permanentă schimbare, avem nevoie de programe dedicate care să monitorizeze relevanța cunoștințelor acumulate de elevi și studenți pentru nevoile de pe piața muncii”, a subliniat deputatul PSD.