Acasă Info Local Toate vehiculele STB aflate în traseu sunt sigure și nu pun în...

Toate vehiculele STB aflate în traseu sunt sigure și nu pun în pericol viața călătorilor

DISTRIBUIȚI

Sindicaliștii au altă părere

Troleibuzul care a luat foc în centrul Capitalei readuce în prim plan datoriile STB și sărăcia din atelierele de reparații. Conform unor lideri sindicali, multe mijloace de transport în comun sunt reparate cu piese vechi, preluate din cimitirele STB, și devin pericol public. Conducerea societății de transport public din București a precizat că a dispus verificarea parcului de troleibuze, pentru a preîntâmpina, în viitor, apariția unor asemenea evenimente, scrie Digi24.ro

Toate vehiculele STB SA aflate în traseu sunt sigure și nu pun în pericol viața călătorilor, indiferent de anul de producție al acestora, a reacționat STB, luni seara, într-un comunicat. Autobazele și depourile primesc piese de schimb, iar reviziile și Inspecțiile Tehnice Periodice sunt efectuate conform prevederilor legale, mai spune compania de transport public, care acuză o campanie de dezinformare cu scopuri economice și politice.

”O dovadă că factorul uman poate provoca astfel de incidente este campania de dezinformare stârnită de grupuri de interese economice și politice și întreținută de așa-ziși lideri sindicali odată cu lărgirea flotei STB SA în urma achiziției de autobuze Otokar. Imediat după sosirea în țară a acestor autobuze noi, cu normă de poluare Euro VI, o serie de angajați apropiați grupului de așa-ziși sindicaliști minoritari (în fapt, personaje înregimentate politic) au raportat false probleme în trafic. Or, contrar celor susținute atunci, autobuzele Otokar se dovedesc în prezent fiabile și niciun șofer apropiat așa-zișilor lideri sindicali nu mai raportează false probleme, ca în perioada când acestea erau expuse public în mod pregnant. Persoanele care au transmis în mediul public aceste informații eronate nu sunt la prima abatere, ele fiind cercetate disciplinar pentru colportarea de informații false în mediul public și sancționate, conform Regulamentului Intern al STB SA, pentru că au indus în rândul călătorilor și al angajaților o stare nefondată de nesiguranță”, susține STB.

Troleibuzul scrum readuce însă în discuție sărăcia din interiorul STB. Ca să-și eșaloneze datoria publică de 231 milioane de lei în decembrie anul trecut, STB a pus garanție la ANAF… sediul central, 995 de autobuze, 65 de troleibuze, 10 tramvaie, 78 de utilaje tehnice și 92 de echipamente tehnice.

Cimitirele STB, sursă de piese de schimb/ITP-urile, măsluite

O parte dintre sindicaliști spun că mijloacele auto defecte și ruginite din depouri nu ajung la fier vechi din cauză că piesele sunt dezmembrate și folosite la repararea utilajelor de pe trasee.

”În prezent se practică același obicei: de a se lua piese de pe autobuzele trase pe dreapta, de a funcționa în parametri anormali. Avem probleme și la sistemul de frânare, la sistemul de direcție, ITP-ul, cum știți, sunt măsluite la zi reviziile tehnice. S-a întâmplat să mai ia foc autobuze pe care s-au montat aerele condiționate pe acele Euro 3. Acele lucruri s-au mușamalizat în acel moment. Ne așteptăm, acum când a venit vara, să se întâmple aceleași incidente”, spune Valer Ciobănescu – lider sindical la STB.

”Niciun angajat n-are voie să se adreseze mass-media”

”Troleibuzele sunt într-o stare foarte proastă! Chiar dacă uneori se mai aduc piese, dar nu se aduc la nivelul la care ar trebui. La fel și la tramvaie, aceeași situație, și se iau piese de pe cele care sunt imobilizate! Se iau, de exemplu, patine, se iau alte piese care se pun de pe cele defecte pe cele care se află în circulație. Dar tot parcul are o vechime de cel puțin 15 ani”, declară un alt sindicalist, care a cerut protecția anonimatului.

– Spuneți-mi care este motivul pentru care nu vreți să apăreți cu fața la Digi24?

– Nu vreau să apar cu fața pentru că voi fi sigur cercetat disciplinar și concediat, la fel cum s-a întâmplat și în alte cazuri. Niciun angajat nu are voie să se adreseze mass-media sau instituțiilor statului, explică sindicalistul.

Conform STB, ”directorul general a cerut reinstruirea conducătorilor de vehicule în legătură cu procedura de urgență ce trebuie aplicată pentru siguranța călătorilor în astfel de cazuri (dacă vehiculele iau foc în mers – n.r.) și a dispus verificarea parcului de troleibuze, pentru a preîntâmpina, în viitor, apariția unor astfel de evenimente”.

Dincolo de rugina vizibilă pe mai toate autobuzele și troleibuzele vechi, STB duce lipsă și de anvelope. Multe sunt uzate peste limita de casare.

Costum și cravată pentru șoferii STB

Dincolo de lipsuri, STB are și probleme de imagine. Printre șoferii îmbrăcați decent sunt destui în șlapi, maiou și trening.

– Dumneavoastră munciți în trening și în șlapi? Serios?

– Sunt în ora mesei, pot să stau, nu?

– V-ați schimbat? Da, uitați pantofii acolo!

– Și pantaloni ați avut? Știu că s-a investit în niște costume!….

Șoferul a închis ușa și a plecat pe traseu… fix în șlapi și trening. Curând, însă, STB îl va îmbrăca la patru ace! Chiar dacă prioritare sunt piesele de schimb pentru un transport de călători sigur, oficialii STB au umblat în vistierie pentru echiparea șoferilor în costum și cravată! – sursa: text și foto Digi24.ro, comunicat STB.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 × 3 =