Acasă Economie UNTRR: PROIECTUL DE LEGE AL RCA – DOAR ÎN INTERESUL COMPANIILOR DE...

UNTRR: PROIECTUL DE LEGE AL RCA – DOAR ÎN INTERESUL COMPANIILOR DE ASIGURĂRI

DISTRIBUIȚI

RCAUniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) respinge noul proiect de Lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule (RCA), înaintat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) la Parlament și Ministerul Finanțelor Publice, deoarece în forma actuală nu conduce la o reducere a prețurilor pe segmentul RCA și presupune doar obligații pentru asigurați, atât persoane fizice, cât și juridice, fiind redactat numai în interesul companiilor de asigurări.

”Încă din luna octombrie a anului trecut, UNTRR a prezentat ASF polițe RCA încheiate de companiile de transport, unde se puteau observa creșteri de până la 300% comparativ cu polițele precedente, lucru confirmat și de Consiliul Concurenței în urma anchetei realizate în cadrul companiilor de asigurări: în perioada iunie 2015 – ianuarie 2016, tarifele RCA pentru transportul de marfă au crescut între 19% – 183%, iar pentru transportul de persoane creșterile au ajuns la 226%. UNTRR a arătat că o modalitate de scădere a tarifelor RCA este aceea în care toate autovehiculele din România ar fi asigurate RCA, urmând ca prima medie pentru vehiculele comerciale să scadă la 1.100 de euro, în timp ce prima medie pentru autoturisme s-ar reduce la 95 de euro. Creșterea gradului de cuprindere în asigurarea RCA a tuturor autovehiculelor s-ar putea realiza prin verificarea polițelor RCA cu ajutorul camerelor de supraveghere CNADNR – numerele de înmatriculare citite de aceste camere se vor exporta periodic către ASF, unde se vor compara cu baza de date existentă și va presupune sancționarea celor care nu au asigurare. Reducerea fraudei pe segmentul RCA s-ar putea realiza prin măsuri administrative la emiterea polițelor RCA, respectiv conexiunea la baza de date a DRPCIV/RAR, după sistemul existent și funcțional utilizat la emiterea rovinietelor, vehiculul fiind identificat pe baza unicității numărului de înmatriculare și a seriei de șasiu. În urma identificării vehiculului în baza de date a DRPCIV/RAR, seria de șasiu este completată în mod automat în aplicație. Totodată, elaborarea unui ghid de vătămări corporale ar putea conduce la reducerea tarifelor la asigurările RCA”.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

14 − twelve =