Acasă Politic A doua reuniune a Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației

A doua reuniune a Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației

DISTRIBUIȚI

La Palatul Victoria a avut loc cea de-a doua reuniune a Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației, prezidată de secretarul general adjunct al Guvernului, Mircea Abrudean.

Ședința s-a axat pe stabilirea modului de lucru privind implementarea proiectelor aferente planului de măsuri din cadrul politicii publice în domeniul e-guvernării, pentru perioada 2021-2030, adoptată de Guvern la începutul acestei luni. De asemenea, au fost prezentate măsurile propuse prin Planul Național de Redresare și Reziliență pentru optimizarea procesului de debirocratizare a administraţiei publice centrale. ”Vrem să înregistrăm pași concreți în direcția implementării proiectelor de simplificare a interacțiunii cetățenilor și companiilor cu instituțiile. Ne propunem, în acest sens, ca la fiecare dintre reuniunile viitoare ale acestui Comitet să avem cel puțin câte o inițiativă de simplificare din partea instituțiilor și autorităților reprezentate în cadrul comitetului. Trebuie să asigurăm o sincronizare a măsurilor pe care le vom lua în baza țintelor pe care ni le-am propus în cadrul acestei politici publice cu cele 8 proiecte-pilot incluse în PNRR pe componenta de debirocratizare”, a declarat Abrudean.

Președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Octavian Oprea, a prezentat inițiativa de realizare a Catalogului Național al Serviciilor Publice, măsură cuprinsă și în planul de măsuri al politicii publice în domeniul e-guvernarii, care își propune inventarierea tuturor serviciilor publice furnizate de instituțiile și autoritățile publice centrale în scopul creării unui instrument pentru monitorizarea progresului transformării digitale a administrației publice și pentru fundamentarea deciziilor strategice ale Guvernului României în acest domeniu. Având în vedere complexitatea acestui proiect, președintele ADR a reiterat importanța implicării tuturor instituțiilor în acest demers, atât în ceea ce privește celeritatea completării informațiilor solicitate în chestionarul ADR, cât și coordonarea instituțională (inclusiv la nivelul entităților subordonate/aflate în coordonare).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

fourteen + 20 =