Acasă Anchete AFACEREA MAXI-TAXI ÎN ILFOV – JEG ȘI OBRĂZNICIE!

AFACEREA MAXI-TAXI ÎN ILFOV – JEG ȘI OBRĂZNICIE!

DISTRIBUIȚI

Polițiștii Serviciului Rutier Ilfov în colaborare cu reprezentanți ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier au organizat joi dimineața o acţiune privind respectarea legislaţiei în vigoare de către conducătorii auto care efectuează transport rutier de persoane.

În urma activităților defășurate, polițiștii rutieri au aplicat 48 de sancțiuni contravenționale, avându-se în vedere verificarea respectării perioadelor de conducere, repaus şi odihnă a conducătorilor autovehiculelor destinate transportului rutier public de persoane, respectarea numărului de locuri prevăzute pentru respectivele autovehicule şi eliberarea biletelor de călătorie. Totodată s-a verificat ca transportul de persoane să fie efectuat cu autovehicule care corespund normelor tehnice în vigoare.

Așa cum scriam recent, mii de oameni merg zilnic la serviciu în microbuze arhipline, înghesuiţi ca sacii de cartofi. Între localităţile din Ilfov şi Bucureşti, acesta pare să fie standardul transportului în comun. Călătorii acceptă orice, doar ca să nu întârzie la serviciu. Iar patronii firmelor de transport preferă să plătească amenzi, dar să încaseze bani mulţi pe bilete.

Pentru că multe controale sunt anunțate dinainte, multe curse de maxi-taxi care fac legătura între Ilfov și București sunt ”anulate” ore bune. Șoferii află rapid de raziile poliției și comunică imediat între ei. Cine are de puierdut? Cetățenii din localitățile Ilfovului care lucrează în Capitală și copiii care merg la școală.

Nu mai e un secret pentru nimeni că maxi-taxi care circulă pe rutele din Ilfov au grave nereguli, nu de ieri, de azi, iar amenzile par să nu îi mai sperie pe patroni având în vedere că afacerea le merge ”ca pe roate”, banii câștigați (majoritatea ilicit) fiind mult mai mulți decât cei pe care trebuie să îi dea pe amenzi.

 

Mașini uzate, evaziune fiscală, șoferi nesimțiți

 

Așadar, ce înseamnă maxi-taxi, în general, în județul Ilfov: niște mașini extrem de uzate, conduse de șoferi nesimțiți. Chiar dacă administrația publică județeană și cea locală încearcă să rezolve problema, atât cât le permite cadrul legal, prea multe nu se pot face, mai ales din motive economice. Patronii de hârburi care bagă adânc mâna în buzunarul ilfovenilor știu că bugetele locale sunt destul de subțiri ca să suporte achiziții de autobuze, așa că profită din plin.

După ce trec controalele, totul revine la normal. Adică oamenii se înghesuie câte 30 într-o dubiță care nu se știe, legal, cum trece inspecția tehnică, eliberarea bonurilor se face numai după insistențe, iar poluarea fonică și trivialitățile întrec orice limite. Șoferii, că sunt și ei oameni, nu pot pleca acasă la sfârșitul zilei fără cel puțin 100 de lei (bani munciți cinstit, din neeliberarea biletelor) și fără a-și mulțumi patronul – raportat la cât au încasat și la cât carburant au consumat.

Problema va persista atât timp cât vor dori și ilfovenii, pentru că aici e vorba și despre compromis. Deocamdată, se vede treaba, celor mulți nu le-a ajuns cuțitul la os. Nu este o soluție să răstorni hârbu de dubiță care circulă prin Snagov, de exemplu, dar nici să circuli așa, la nesfârșit.

Poliția Rutieră ar putea retrage taloanele acestor hârburi, iar cei din service ar putea refuza cei 20 de lei atunci când fac inspecția tehnică periodică. Și ar mai fi ceva. Cei cocoțați în funcții – se știu ei foarte bine – ar fi bine să nu mai transmită, pe diferite căi, când au loc raziile. Poate așa s-ar încasa și mai mulți bani la buget și ne-am alege și cu un transport civilizat. Atât cât se poate numi civilizat pe meleagurile noastre.

 

În concluzie…

 

Liniile se licitează cu mașini noi care ulterior sunt înlocuite cu rable.

Liniile sunt în general luate de ”șmecheri” care ulterior le subînchiriaza lui X si Y care au niște vechituri de mașini.

Mai mult de jumătate din microbuze nu corespund tehnic.

Încasările nu sunt declarate la stat integral.

Nu se respectă timpii – intervalul de timp nici la capăt de linie nici pe traseu.

Mașinile nu pleacă de la capăt până nu sunt pline ochi.

La toate aceste nereguli, asistă toată lumea și nimeni nu face nimic. – VLAD CRISTEA

17 COMENTARII

  1. Nubo sa avem niciodata pentru ca spagile le care patronii axi tours..otet si altii le dau la nivel inalt si de aceea nu se va baga niciodata alte mijloace de transport…autotitatile inchid ochii lt spagile mari..masinile trec controalele R.A.R SI ITP pt ca se dau sune mari ca spaga…Licitatiile se castiga cu spaga mare….Prostimea este de vina ca nu iese i strada sa le rastoarne masinile..sa ii ciomageasca pe soferii nesimtiti si sa ii aleege pe patronii spagari….Deci..solutia ar fi sa iasa lumea in strada sa se adreseze organelor abilitate iar politia sa ii umpme de amenzi si sa le ia taloanele..numerele…etc..

  2. niste nenorociti mai cer si 4 lei pe bilet nu asigura nici un confort cateodata te mai si picura in cap si dk comentezi ori te injura sa dk nu va comvine coborati jos….asta se intampla pe traseul Clinceni dar culmea ca primaria nu redreseaza situatia …

  3. Si daca se stie adevarul ,de ce nu se face nimic ? De ce nu luati.masuri in privinta oamenilor care incalca legile ? Asteptati sa se intample o nenorocire si apoi sa faceti din tanatar armasar ,sa spuneti lucrurile care se stiu si oamenii le accepta pentru ca alta posibilitate nu au . Mai bine faceti ceva ca oamenii care platesc niste bani sa aibe o calatorie decenta.

  4. Nesimtirea patronilor este maxima,deoarece nimeni nu ia masuri. Autoritatile se fac ca nu vad, soferii te trateaza de parca te duc cu masina personala, iar patronii au ajuns un fel de dumnezei. Expresii precum: daca nu va convine luati un tai,sau cumparati-va masini sunt la ordinea zilei. Nu inteleg acele persoane,care dupa ce platesc bilet,merg ca sardinele ca apoi,sa-i dea biletul soferului??????? Pina cand autoritatile nu vor da un exemplu,lucrurile vor merge la fel de rau iar patronii vor fi si mai obraznici.

  5. E sublim cand pleci la ora 11 din Saftica cu un 446 si seara cand se te intorci brusc :”nu opresc in Saftica ca nu mai am loc pentru oamenii mei”, dupa cum s-a exprimat Dn-ul sofer.
    Sa nu vorbim de conditiile mizere in care circulam si felul in care conduc soferii.
    Si ca sa fie treaba treaba, unii nici statiile nu le respecta, daca in mod normal statia ar fi la aeroport Baneasa, unii opresc in gura podului, si daca le atragi antentia, intervin astfel de remarci :”dupa ce ca te-am luat din statie mai si comentezi? Zi mersi ca am oprit!” Si de ce continua? Aaa daaa, pai sa vedem, sunt companie privata si cetateanul nu are un alt mijloc de transport de la stat care sa respecte conduitele in asa fel incat acest tip de “transport cartofi” sa nu mai fie folosit si sa dispara…

  6. Una peste alta tot poporul are de suferit ca trebuie sa meargă la munca sa isi cîstige existenta indiferent cu ce sus pusii au distrus tot autobuzele mai încăpătoare, trenurile si asa mai departe lor nu le pare de condițiile in care mergem după o pîine sau daca moare cineva

  7. De cate ori nu au trecut full prin fata politiei si.nu i-au oprit , politia stie dar nu ia masuri cum trebui , o fac de ochii lumi si atat . Mafie cu maxi taxi este de cand au scos autobuzele

  8. Dacă ne plângem ne ia cineva in seama ?
    Interesele sunt prea mari , trebuie să se întâmple câteva accidente cumplite ca sa ia cineva măsuri
    Und3 pot face sesizări?
    Tot la cei care le acorda licențe????

Dă-i un răspuns lui Alina Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here