”Știați că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an, iar rata analfabetismului funcțional a ajuns la 40%? În Bucuresti, 46% dintre respondenții studiului referitor la lectură au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau au citit rar. Doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist, dar necesar pentru dezvoltarea și susținerea constantă a comportamentelor de lectură”, descriu contextul proiectului lor cei de la Litera.
Editura Litera a anunțat astfel o nouă ediție a campaniei „Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!”. În cele două ore de campanie, miercuri, între orele 9.00 și 11.00, călătorii surprinși citind la metrou primesc o carte de la voluntarii dedicați campaniei. ”Cărțile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură și vor marca titlurile esențiale din fiecare bibliotecă.
Desfășurată în plin trafic, dimineața la metrou, campania este o invitație la lectură pentru toți călătorii care zi de zi petrec timp prețios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât”, spun organizatorii demersului.