La 19 martie 2019, cu unanimitate de voturi, Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat difuzarea pe perioada campaniei electorale a unui spot care face referire la dreptul persoanelor cu dizabilități la vot și la informare corectă, accesibilă și completă privind campania electorală.
Este pentru prima dată în istoria recentă a României când vom putea vedea pe posturile de televiziune o campanie dedicată dreptului la vot al persoanelor cu dizabilități și nevoilor lor specifice legate de acces și informare.
Necesitatea și importanța unei asemenea campanii sunt evidente, în contextul în care în România trăiesc 812.594 persoane cu dizabilități. Dintre acestea, 748.210 sunt adulți, cetățeni români. România este statul european cu una din cele mai mici rate de participare politică a persoanelor cu dizabilități, sub 4% (FRA) iar aceasta este consecința stigmatizării continue și a marginalizării de către toți decidenții ultimilor 30 de ani a celor aproximativ 1 milion de persoane cu dizabilități.
”Votul de azi din ședința CNA este un prim pas, foarte important. Urmează ca în perioada următoare să fie transmisă o Recomandare din partea Consiliului către posturile de televiziune, ca acestea să difuzeze mesajul de interes public (spotul video realizat de noi) în perioada de campanie electorală. Următorul pas îl așteptăm din partea tuturor actorilor politici implicați în această campanie, indiferent de partidele sau alianțele din care fac parte, și faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități la oferta lor electorală, la materialele pe care le promovează, în deplin respect pentru acest electorat și pentru drepturile lor, garantate prin Constituție și prin Convențiile internaționale.” – Maria Mădălina Turza, președinte al Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități