Contractele încheiate la distanță sunt valabile doar dacă furnizorul de servicii v-a transmis în scris oferta pe care ați acceptat-o și v-ați dat acordul în scris.
ANCOM precizează că după ce furnizorul de servicii (telefonie, internet sau televiziune) v-a prezentat oferta și ați acceptat-o în cadrul unei convorbiri telefonice, pentru ca înțelegerea să fie valabilă mai sunt de parcurs doi pași: să primiți de la furnizor pe un suport durabil (scrisoare prin poșta, e-mail sau fax etc.), oferta prezentată și agreată în cadrul convorbirii telefonice și, cel mai important aspect, să semnați oferta sau să vă exprimați acordul în scris, pe un suport durabil. Abia după acest moment contractul încheiat prin mijloace la distanță poate fi considerat încheiat.
În plus, utilizatorul are dreptul să se retragă din contractul la distanță în termen de 14 zile de la data exprimării acordului în scris sau data primirii produselor, fără a invoca vreun motiv.
- oferta discutată telefonic și o serie de informații minime cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze trebuie să ajungă la el în formă scrisă, pe un suport durabil, înainte de încheierea unui contract;
- contractul la distanță îl angajează pe utilizator doar după ce aceasta a semnat oferta sau și-a dat consimțamântul scris pentru oferta respectivă, pe un suport durabil;
- utilizatorul are dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de cel mult 14 zile de la exprimarea consimțamântului în scris sau data primirii produselor.
- caracteristicile esențiale ale serviciilor/echipamentelor oferite;
- tarifele și modalitatea de calcul al acestora, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse;
- perioada contractuală minimă;
- dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept;
- modalitațile de plată, livrare, data până la care se angajează să livreze echipamentele.
Dacă sunteți utilizator final persoană juridică, ați încheiat un contract la distanță și furnizorul nu v-a respectat drepturile în cadrul procesului de încheiere a contractului, poți sesiza ANCOM.