Acasă Economie DEZBATERE LA CJ ILFOV DESPRE CONEXIUNEA AEROPORT OTOPENI – A3

DEZBATERE LA CJ ILFOV DESPRE CONEXIUNEA AEROPORT OTOPENI – A3

DISTRIBUIȚI

La 25 octombrie curent s-a întrunit Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului din cadrul Consiliului Județean Ilfov, subiectul principal dezbătut fiind legat de documentația pentru ”Planul Urbanistic Zonal Magistrala 6 – 1 Mai – Otopeni, legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”. Reprezentanții CJ Ilfov, membri ai comisiei de urbanism, au susţinut iniţiativa companiei METROREX de realizare a Magistralei 6 de metrou până la Aeroportul Otopeni şi crearea unor facilităţi de tip park&ride adiacente staţiilor de metrou propuse, pentru descurajarea traficului auto spre centrul Bucureștiului în favoarea transportului public de personae, așa cum este prevăzut în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov.

Pe perioada lucrărilor traficul va fi restricţionat în dreptul stației depagina-4-pmud metrou Otopeni Centru pe două benzi, pe ambele sensuri de mers, circulându-se în continuare pe patru benzi. În dreptul stației de metrou Bruxelles se va circula pe cinci benzi din șase, traficul fiind restricţionat pe o singura bandă într-un singur sens de circulație.

În ceea ce privește data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, Metrorex o estimează pentru a doua parte a anului 2017. Valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, suma incluzând și achiziționarea a 12 trenuri.

La ședința din 26 octombrie reprezentații Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” (AIHC), Ministerului Transporturilor, CNADNR, Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene – IPTANA, Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”. METROREX, CFR, Primăriei Otopeni, Primăriei Dascălu, Primăriei Tunari și Consiliului Județean Ilfov au discutat despre legarea Aeroportului cu Autostrada A3, realizarea nodului intermodal de transport de la Moara Vlăsiei, situația lărgirii Centurii București și Inelul 2 de Centură București (A0), Inelul de Centură CFR a Bucureștiului și legarea Aeroportului Otopeni cu Magistrala 6 Metrou (1 mai – AIHC). Principala problemă ridicată a fost prevederea Masterplan-ului de transport a conexiunii A3-AIHC (9 km).

 CNADNR vrea mai multe variante

Referindu-se la acest subiect, reprezentanții CNADNR au atras atenția că traseul legăturii dintre Autostrada A3 și terminalul 1 al aeroportului nu este încă stabilit și că, în cadrul studiului de fezabilitate, proiectantul ar trebui să aibă în vedere mai multe variante.

Reprezentanții CJ Ilfov au precizat că există deja un traseu aprobat și prevăzut prin PUZ-ul pentru extinderea aeroportului, motiv pentru care nu este necesară studierea altor variante de traseu.

CJ Ilfov și Primăria Tunari atenționează: Schimbarea planurilor ar putea genera procese pentru rezervarea abuzivă a terenurilor!

 De asemenea, reprezentanții CJ Ilfov și cei ai Primăriei Tunari au anunțat că terenurile pe care urmează să fie extins aeroportul și să se realizeze conexiunea cu A3 sunt deja rezervate, iar schimbarea planurilor ar putea genera procese pentru rezervarea abuzivă a terenurilor. S-a pus în vedere corelarea conexiunilor atât cu masterplanul de transport, cât și cu prevederile Planului de Mobilitate Urbană București-Ilfov.

Nu s-a exclus total realizarea unei conexiuni alternative între aeroport și A3 suplimentar față de PUZ-ul aprobat, având în vedere că finanțarea din fonduri europene impune ca proiectul să fie utilizabil la momentul finalizării și că în prezent există doar terminalul 1 de aeroport, iar terminalul 2 va fi utilizabil după 2025.

 Grup de lucru care se va întruni lunar

În final, s-a decis crearea unui grup de lucru din care să facă parte reprezentații instituțiilor invitate. Aceștia ar urma să se întâlnească lunar pentru rezolvarea eventualelor sincope care ar putea apărea pe parcursul derulării proiectului. – VLAD CRISTEA

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

two × 4 =