Acasă Social DGASPC Ilfov: Toată lumea la control

DGASPC Ilfov: Toată lumea la control

Din august, CJ Ilfov și Ministerul Muncii digitalizează sistemul de protecție socială

DISTRIBUIȚI

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale anunță că în urma controlului început în luna august la DGASPC Ilfov pentru verificarea modalității de acordare a certificatelor de încadrare în grad și tip de handicap, din eșantionul de 1.776 de dosare analizate în 1.414 dosare s-a constatat nerespectarea criteriilor de încadrare în grade de handicap și/sau procedura de evaluare complexă a persoanei cu handicap.

Controlul a fost derulat în perioada 10 august 2023 – 3 octombrie 2023 de o echipă mixtă formată din reprezentanți ai Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD), Comisiei Superioare pentru Evaluarea Persoanelor cu Handicap (CSEPH), Autorității Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS). Printre problemele constatate, Ministerul Muncii a  exemplificat că medicii menționați în documente nu figurau la unitățile medicale respective, iar documentele depuse nu erau înregistrate în sistemul de evidență al unității medicale.

Prin urmare, s-a dispus reevaluarea tuturor dosarelor de încadrare în grad de handicap din Ilfov, înlocuirea membrilor Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Ilfov, dar și sesizarea organelor de urmărire penală.

După scandalul azilelor din Voluntari și Afumați, Consiliul Județean Ilfov a anunțat, în luna iulie, propriul control la DGASPC.

”Este datoria noastră, ca societate, să protejăm vieţile şi sănătatea celor vulnerabili, iar cei responsabili de a verifica respectarea condiţiilor legale trebuie să acţioneze cu fermitate şi să sancţioneze orice abatere care pune în pericol viaţa acestor persoane”, a transmis președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma.

În luna august a.c., CJ Ilfov a anunțat că DGASPC Ilfov va colabora cu Ministerul Muncii pentru crearea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale.

Protocolul semnat de CJ cu Ministerul Muncii, prevede informatizarea DGASPC Ilfov cu echipamente puse la dispoziție de minister și integrarea acestora cu infrastructura informatică existentă.

Ministerul Muncii vizează crearea posibilității depunerii online a cererilor pentru acordarea serviciilor de asistență socială și posibilitatea consultării online, de către orice cetățean sau instituție, a acestor dosare.

În acest fel, se creează un instrument informatic de gestionare și verificare încrucișată a serviciilor sociale acordate unei persoane, care, în același timp, să asigure și mecanismele de prevenție și de semnalare automată a suspiciunilor de fraudă în domeniul serviciilor sociale, date care vor fi puse la dispoziția celor care gestionează fonduri publice.

Interoperabilitatea sistemului informatic va fi realizată la nivel național (Ministerul Muncii, instituții subordonate, instituții centrale și locale), dar și la nivel european, prin conectarea la registrele europene de servicii sociale.

DGASPC Ilfov era obligată să desemneze două persoane pentru gestionarea sistemului (din care cel puțin una să fie asistent social/tehnician asistență socială), cu obligația de a folosi echipamentele exclusiv pentru această activitate.

Dosarele electronice pentru servicii sociale cuprind actele de identitate ale beneficiarilor (Carte de identitate, certificat de naștere, certificat de căsătorie), cererea de admitere, semnată, decizia de admitere, avizată sau aprobată, contractul de furnizare a serviciilor și actele aditionale, ancheta socială (raportul de anchetă, fișa de evaluare inițială, raportul de evaluare sau orice alt document care recomandă îngrijirea și asistarea beneficiarului), fișa de evaluare sau reevaluare a beneficiarului de asistență socială, programul de asistență și îngrijire sau planul de intervenție și fișele de monitorizare și observare a  serviciilor acordate.

 

3 COMENTARII

  1. […] Ministerul Muncii și Solidarității Sociale anunță că în urma controlului început în luna august la DGASPC Ilfov pentru verificarea modalității de acordare a certificatelor de încadrare în grad și tip de handicap, din eșantionul de 1.776 de dosare analizate în 1.414 dosare s-a constatat nerespectarea criteriilor de încadrare în grade de handicap și/sau procedura de […] Citeste mai mult […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here