Acasă Anchete DIN NOU DESPRE SIGURANȚA RUTIERĂ DE LA AFUMAȚI ȘI TÂNCĂBEȘTI

DIN NOU DESPRE SIGURANȚA RUTIERĂ DE LA AFUMAȚI ȘI TÂNCĂBEȘTI

DISTRIBUIȚI

În urmă cu două numere, Viitorul Ilfovean scria că nu interesează pe nimeni siguranța rutieră de la Afumați și Tâncăbești, deputatul Daniel Gheorghe reamintind că ”siguranța cetățenilor și apărarea vieților oamenilor printr-o infrastructură de transport rutier civilizată și modernă reprezintă o prioritate națională pe care Guvernul a neglijat-o constant”.

Deputatul ilfovean a cerut în Parlament o ”rezolvare urgentă a situațiilor de la Afumați și Tâncăbești -Snagov”, atenținând că ”Ministerul Transporturilor este dator, dincolo de nepăsarea cu care ne-a obișnuit de ani de zile, să nu mai amâne la infinit punerea în practică a măsurilor de siguranță și dezvoltare rutieră propuse”.

Periodic există proteste ale celor care locuiesc în zonă. Localnicii cer autorităţilor să refacă pasarela pietonală de la Tâncăbeşti care a fost distrusă într-un accident rutier, în urmă cu nouă ani, şi, de atunci, oamenii traversează printre maşini una dintre cele mai periculoase şosele din ţară. Din 2008, de când pasarela pietonală a fost avariată, au murit şapte pietoni, iar alţi 17 au fost răniţi grav. De asemenea, în zonă au avut loc zeci de accidente uşoare. Dar, să le luăm pe rând:

 

La Afumați, Primăria e de vină!

 

Ministerul Transporturilor a răspuns interpelării deputatului Daniel Gheorghe, referitor la pasarela pietonală de pe DN2 – Afumați, că se analizează ”cele solicitate” întrucât urmare a execuției bugetare până în prezent Companiua Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR va include o propunere pentru asigurarea sumelor necesare execuției pasarelei pietonale în bugetul de investiții. Ministrul Alexandru Răzvan Cuc își ia angajamentul că va urmări, cu respectarea limitelor bugetare aprobate, asigurarea resurselor necesare pentru execuția pasarelei pietonale respective.

Până atunci însă, ministrul spune, printr-o altă adresă, că Primăria Afumați a înaintat spre avizare către Direcția de Drumuri și Poduri București – DRDP București – CNAIR și IGPR – Direcția Rutieră, un proiect pentru realizarea unui sens giratoriu pe DN2, la km 16+100 și a unui punct de întoarcere la km 17+450. Aceste proiecte au fost avizate în cadrul CNAIR, iar în anul 2014 Primăria Afumați a solicitat autorizațiile pentru a pune în operă cele două lucrări. După analizarea documentațiilor, au fost obținute cele două autorizații, iar în 2015, la 28 septembrie, Primăria Afumați a primit de la DRDP București o adresă prin care trebuia ca în termen de 30 de zile să actualizeze datele necesare prelungirii autorizațiilor. Cererile făceau referire la certificatul de urbanism sau autorizația de construire, fundamentarea necesitării prelungirii autorizațiilor, informații referitoare la desfășurarea lucrărilor, respectiv mențiuni cu privire la faptul că nu există modificări de la data obținerii autorizației până la data solicitării prelungirii acesteia și o copie a cărții de identitate a persoanei care răspunde de respectarea condițiilor impuse prin autorizație. Ministerul Transporturilor precizează că Primăria Afumați nu a răspuns solicitărilor CNAIR.

 

Exproprierile, la modă

 

În adresă se mai arată că pentru amenajarea sensului giratoriu trebuie să se ocupe suprafețe de teren din afara amprizei și zonei de siguranță a drumului național, care nu sunt în administrarea CNAIR.

Astfel, trebuie făcute exproprieri de terenuri, acestea fiind necesare în vederea asigurării unor elemente geometrice optime, care să permită desfăîșurarea traficului rutier în condiții de siguranță în zona respectivă și relocări ale rețelelor de utilități, după caz.

 

La Tâncăbești nu se bagă nimeni să refacă pasarela pietonală

 

Nici în ceea ce privește pasarela pietonală de la Tâncăbești – Snagov lucrurile nu stau mai bine. Ministerul Transporturilor susține că la finele anului trecut proiectul ”Pasarelă pietonală pe DN1, km 28+644, la Tâncăbești” a fost în procedură de achiziție publică prin DRDP București pentru Servicii de proiectare și execuție lucrări, dar că această procedură a fost anulată de trei ori, ultima în februarie anul acesta. În acest moment, potrivit sursei citate, Departamentul de Investiții din cadrul DRDP București întocmnește o nouă documentație de atribuire.

Referitor la începerea contractului de proiectare și execuție lucrări, în funcție de modul în care se va desfășura procedura de achiziție publică, se estimează ca acest termen să fie sfârșitul lunii august 2017.

Cu privire la la aplicarea de benzi rezonatoare din marcaj rutier pe DN1, în zona trecerilor de pietoni de la Tâncăbești și Snagov, Ministerul Transporturilor susține că acestea se vor aplica după terminarea lucrărilor de întreținere la partea carosabilă (așternere covoare).

 

 

Lămpile cu lumină intermitentă să le monteze Primăria Snagov

 

Nu în ultimul rând, în ceea ce privește indicatoarele de semnalizare suplimentare – lămpi cu lumină intermitentă la trecerea de pietoni, DRDB București nu are contract pentru acest tip de iluminat stradal. De altfel, în Normativul SR 1841/1 – 2011 ”Indicatoare rutiere pentru reglementarea circulației”, aceste lămpi cu lumină intermitentă nu sunt prevăzute. Indicatoarele aceastea vor putea fi montate, însă, de autoritățile publice locale.

CNAIR, prin Direcția de Drumuri și Poduri București, va începe verificarea sectorului respectiv, împreună cu Serviciul Poliției Rutiere Ilfov, pentru a stabili de comun acord măsurile care se impun pentru completarea semnalizării rutiere astfel încât traficul rutier să se desfășoare în condiții de siguranță.

Deputatul Daniel Gheorghe atenționează că Ministerul Transporturilor este obligat să țină cont și să acționeze așa cum s-a angajat în răspunsurile la interpelari. – CĂLIN MATEI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here