Nicio primărie nu va mai putea să refuze trimiterea și primirea documentelor în format digital, cu semnătură electronică
Camera Deputaților a votat, la 11 septembrie, în calitate de Cameră decizională, proiectul de lege privind eliminarea ștampilei din administrația publică, inițiat de senatorul USR Cristian Ghica.
Astfel, instituțiile administrației publice nu vor mai fi obligate să utilizeze ștampila în relația cu cetățenii sau cu alte instituții. Asta înseamnă că documentele vor putea circula mai ușor, în format digital, nu va mai fi necesar exemplarul „original” pe hârtie cu ștampilă și totul va putea fi trimis și primit online, cu semnătură electronică. Vor rămâne în uz doar parafele speciale, cele care sunt stabilite conform unor legi precise, cu instrucțiuni clare de utilizare.
”Marele merit al noii legi este că ea creează premisele digitalizării și simplificării birocrației. Practic, nicio primărie și niciun minister nu vor mai putea să refuze trimiterea și primirea documentelor în format digital, cu semnătură electronică. Asta înseamnă că oamenii nu vor mai fi purtați pe drumuri ca să plimbe hârtii între instituții. Înseamnă că nu vor mai sta la coadă la ghișeu, ci vor putea trimite și primi documente pe email, înseamnă că interacțiunea cu administrația va fi mai simplă și mai eficientă. Evident, lucrurile nu se vor întâmpla de pe o zi pe alta. Dar acest prim pas, eliminarea obligativității ștampilei, va genera un efect de domino în ceea ce privește modernizarea administrației. Am eliminat practic ultima reminiscență a birocrației de tip medieval ce se practica încă în România”, a declarat senatorul Ghica.