Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov: ”După 26 de ani de așteptare, mă bucur enorm că există o astfel de strategie și sper să o îmbunătățim împreună până la momentul când va fi pusă în practică”.
Continuăm prezentarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru 2016 – 2030 pentru zona București – Ilfov, prima variantă fiind publicată și prezentată de Consiliul Județean Ilfov la 16 ianuarie curent la Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Politehnica din București.
Documentul, care are caracter strategic, vizează atât Capitala, cât și Ilfovul (cele opt orașe și 32 de comune). Acesta urmărește aplicarea unor concepte europene de planificare și management adaptate regiunii, incluzând o listă de măsuri și propuneri de îmbunătățire a mobilității pe termen scurt, mediu și lung.
Așadar, documentul, față de cele prezentate în numărul trecut din Viitorul Ilfovean, include investiții majore de infrastructură (la Metrou, Tramvai Rapid, Autobuz Rapid, dar și măsuri soft și propuneri de reformă instituțională, infrastructură pentru deplasări nemotorizate, managementul traficului și al parcării etc.
Printre altele, se propun:
- reorganizarea RATB din regie autonomă în companie comercială
- realizarea unui contract de servicii publice cu operatorii de transport public interni (Metrorex, RATB, Buftea, Voluntari) și cu operatorii privați
- crearea și implementarea unui nou program de transport pentru sistemul de transport public din județul Ilfov
- crearea de parcări de tip Park&Ride la stațiile cheie de transport public
- înființarea unei rețele de biciclete utilitare: piste de biciclete și locuri de parcare
- înființarea rețelei de agrement pentru biciclete: piste de biciclete și locuri de parcare
- introducerea unui sistem de închiriere biciclete
- identificarea de soluții pentru zonele cu număr mare de accidente din județul Ilfov
- construirea conexiunii rutiere dintre A3 și Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”
- modernizarea drumurilor județene
- introducerea unor tehnologii de operare pentru transportul public: centru de control, informare în timp real, dispecerizare, adaptare program, siguranță personal și managementul incidentelor
- introducerea unui sistem de management al traficului: îmbunătățire, extindere, funcționalitate, interfață cu centrul de control trafic și serviciul de urgență, prioritizarea transportului public
- introducerea unui sistem e-ticketing în regiunea București-Ilfov
- implementarea unei scheme de integrare tarifară.
- De asemenea, se propune introducerea unor stații pentru sistemul de transport public în județul Ilfov:
- Buriaș – Bălteni – Tâncăbești
- Buftea – Corbeanca – Balotești – Moara Vlăsiei – Grădiștea
- Corbeanca – Otopeni – Tunari – Ștefăneștii de Jos – Afumați – Găneasa – Brănești
- Ciorogârla – Domnești – Clinceni – Măgurele – Jilava, Anghel Saligny – Cățelu – Glina
- Anghel Saligny – Căldăraru
- Anghel Saligny – Bălăceanca – Poșta
- Anghel Saligny – Manolache
- Bucur Obor – Voluntari – Ștefăneștii de Jos – Dascălu – Moara – Vlasiei – Lipia – Nuci – Merii Petchii, Bucur Obor – Voluntari – Ștefăneștii de Jos – Dascălu – Moara Vlăsiei
- Bucur Obor – Voluntari – Afumați – Petrăchioaia – Gagu
- Bucur Obor – Voluntari – Afumați – Petrăchioaia – Surlari – Măineasca
- Bucur Obor – Voluntari – Afumați – Șindrilița
- Bucur Obor – Dragonul Roșu
- Bucur Obor- Voluntari – Ștefăneștii de Jos – Dascălu – Gagu – Grădiștea – Sitaru – Grecii de Jos – Micșunești
- Bucur Obor – Voluntari
- Bucur Obor – Voluntari – Moara Domnească – Găneasa – Cozieni
- Eroii Revoluției – Jilava – 1 Decembrie – Copăceni
- Eroii Revoluției – Jilava Gară
- Eroii Revoluției – Jilava – Sintești – Vidra
- Ghencea – Bragadiru – Cornetu
- Ghencea – Domnești Gară
- Ghencea – Ciutaci – Țegheș
- Ghencea – Bragadiru – Clinceni
- Ghencea – Olteni – Clinceni – Ordoreanu
- Ghencea – Măgurele – Dumitrana – Pruni
- Ghencea – Măgurele – Dărăști Ilfov
- Ghencea – Institutul Național pentru Fizică și Inginerie Nucleară – Regia Autonomă pentru Activități Nucleare – Facultatea de Fizică
- Păcii – Rudeni – Chitila
- Păcii – Roșu – Dudu – Chiajna – Rudeni – Chitila
- Păcii – Ciorogârla – Dârvari
- Păcii – Dragomirești Deal – Dragomirești Vale – Zurbaua
- Păcii – Dragomirești Deal
- Păcii – Roșu – Dudu – Chiajna
- Parc Bazilescu – Chitila – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă
- Parc Bazilescu – Mogoșoaia – Buftea
- Parc Bazilescu – Chitila – Buftea
- Piața Sudului – Berceni – Vidra
- Piața Sudului – Popești Leordeni
- Piața Sudului – Leordeni
- Piața Victoriei – Otopeni – Petrești – Corbeanca – Ostratu
- Piața Victoriei – Otopeni
- Piața Victoriei – Otopeni – Petrești – Săftica – Periș
- Piața Victoriei – Otopeni – Petrești – Săftica – Ciolpani – Piscu
- Piața Victoriei – Otopeni – Petrești – Săftica – Vlădiceasca – Cioflinceni – Ghermănești – Snagov – Gruiu – Lipia – Nuci – Micșunești
- Piața Victoriei – Otopeni – Petrești – Săftica – Ciolpani – Siliștea Snagovului – Gruiu
- Piața Victoriei – Otopeni – Petrești – Săftica – Vlădiceasca – Cioflinceni – Ghermănești – Snagov – Gruiu
- Piața Victoriei – Otopeni – Petrești – Balotești – Căciulați – Moara Vlăsiei
- Pipera – Tunari – Balotești – Spital SRI
- Pipera – Pipera
- Republica – Pantelimon – Cernica – Tânganu
- Republica – Pantelimon – Brănești – Izlaz
- Republica – Pantelimon – Dobroești – Dragonul Roșu
- Republica – Pantelimon
- Republica – Dobroești
- Republica – Pantelimon (Str. Mioriței – Str. Meiului – Str. Viilor)
- Republica – Cozieni – Piteasca
- Republica – Pantelimon – Brănești GarăAceasta este prima variantă a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru București -Ilfov. Urmează evaluarea impactului PMUD asupra mediului, inclusiv prin informarea şi consultarea publicului, pentru definitivarea documentului.“Pentru mine alcătuirea și implementarea acestui plan de mobilitate, reprezintă o prioritate, având în vedere numărul mare al locuitorilor din județul Ilfov care vor beneficia de acest sistem de transport. Acest plan de mobilitate pentru Regiunea București – Ilfov asigură că toți cetățenii au opțiuni de transport, care le permit accesul la destinații și servicii esențiale. După 26 de ani de așteptare, mă bucur enorm că există o astfel de strategie și sper să o îmbunătățim împreună până la momentul când va fi pusă în practică”, declară Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov. – A.R.
- De asemenea, se recomandă actualizarea periodică a PMUD și a modelului de transport aferent, cel puţin o dată la cinci ani sau mai des, în funcție de evoluțiile în zona polului de creștere București – Ilfov.
Macar un maxi taxi chiar mai scump pt. Traseul put olteni- jilava- eroii revolutiei( metrou). Sunt multi locuitori din put olteni care fac naveta la servici in berceni si care ar fi dispusi sa plateasca chiar mai mult pt.un bilet, deoarece sunt nevoiti sa ocoleasca buc.pt.a ajunge in berceni.
Propun infiintarea unui maxi taxi sau autobuz care leaga cartierul berceni de clinceni- put olteni. Sunt multi loc.in put olteni care fac zilnic naveta la servici si ar fi dispusi sa plateasca chiar mai mult pt.un bilet.distanta put olteni- cfr progresu