Acasă Economie Primăria Capitalei are 35.000 de angajați

Primăria Capitalei are 35.000 de angajați

DISTRIBUIȚI

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, în cadrul interviului “În Fața Ta” de la Digi24, că Primăria Capitalei are în total aproximativ 35.000 de angajați iar împreună cu administrațiile de sector sunt “de ordinul a 70.000” de persoane angajate. „Nu am centralizat. Dar, am parte din aceste date. În Primăria Capitalei sunt cam 1.100 de persoane, în STB sunt 11.000 de persoane, în Termoenergetica sunt 3.500 de persoane, astea sunt date obținute azi (vineri-n.red.). În celelalte companii municipale mai sunt cam 3.500 de persoane și în instituțiile deconcentrate, inclusiv teatre, adică instituțiile din subordinea primăriei sunt din nou câteva mii de persoane. Sunt undeva la 35.000. O să vă dau datele exacte. Sunt probabil unul dintre cei mari angajatori din România”, a spus edilul.

Acesta a afirmat că în PMB și primăriile de sector “sunt de ordinul a 70.000 de angajați”.

”E un fel de paritate între Primăria Capitalei și primăriile de sector, împreună, dar între oamenii ăștia găsiți STB, care e serviciu public, în care trebuie să ai câteva mii de șoferi, găsești 15 teatre în care ai 5.000, câteva mii de asistenți sociali. Când o să facem auditul, o să vedem ce e în plus în schema asta”, a mai explicat Nicușor Dan.

El a spus că bugetul de salarii din primărie plus instituțiile din subordine este de 60 de milioane de lei pe lună, ceea ce înseamnă 700 de milioane de lei pe an, ceea ce reprezintă 17-18% din bugetul anual al PMB.

Întrebat cu cât personal ar putea funcționa Primăria Capitalei și companiile din subordine, Nicușor Dan a răspuns: “Avem primăria, administrația și companii. Companiile din subordine, mai puțin STB și Termoenergetica, sunt niște trucuri juridice pentru a scăpa de parcursul de licitații și cea mai mare parte dintre ele o să fie închise. Nu pot să vă dau procentul acum, însă, așa cum am promis, o să facem un audit financiar și de resurse umane, management în fiecare instituție și o să luăm decizia”.

Acesta a precizat că deosebirea față de cazurile administrațiilor de la Bihor și Caraș Severin care și-au redus personalul pentru a redirecționa bugetul către alte investiții, “vine din faptul că noi în momentul de față în București avem aceste trei mari urgențe, cu care ar trebui să încep (coronavirus, termie și situația financiară)”. Sursa: Digi 24

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 9 =