Acasă Info Local ŞI TOTUŞI VA FI METROU LA OTOPENI

ŞI TOTUŞI VA FI METROU LA OTOPENI

DISTRIBUIȚI

Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Otopeni este o investiţie extrem de dezbătută în opinia publică, dar şi un subiect. Până ieri o investiţie inutilă, este astăzi pe placul actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu.

În prezent, proiectul se află în stadiul de elaborare a documentaţiilor de proiectare, faza de proiect tehnic preliminar, anunţă METROREX. Totodată, documentaţia pentru avizul de mediu a fost depus. În ceea ce priveşte documentaţia pentru autorizaţia de construcţie ea a fost depusă atât la Primăria Capitalei, cât şi la Consiliul Judeţean Ilfov. În paralel, METROREX împreună cu consultantul implicat în proiect vor începe, cel mai probabil în ianuarie 2014, procedurile pentru atragerea fondurilor europene necesare finanţării proiectului. Valoarea proiectului, aşa cum o arată Studiul de Fezabilitate aprobat prin HG din 2009, este aproximativ 5.3 milioane de lei. Luând în considerare lista de investiţii prioritare ale Guvernului Romîniei pentru anul 2014, lucrările de construcţie aferente acestui proiect ar trebui să înceapă un an mai târziu, mai precizează METROREX.

Potrivit studiului de fezabilitate de anul trecut, noua linie de metrou ar avea 12 staţii, numărul acestora fiind decis la începutul lui 2012 împreună cu firma japoneză care asigură consultanţa pentru investiţie. Staţiile vor fi Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Londra, Otopeni, Bruxelles şi Aeroportul Otopeni. Magistrala va porni printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti, în zona de nord a staţiei 1 Mai.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

three + eleven =