Acasă Educatie Telverde 0800.500.550 în sprijinul copiilor și adulților instituționalizați

Telverde 0800.500.550 în sprijinul copiilor și adulților instituționalizați

DISTRIBUIȚI

Cele mai multe apeluri au fost primite de la centre din Sibiu, Bihor, Timiș, Prahova, Mureș și Ilfov

Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), Consiliul Tinerilor Instituționalizați (CTI), Centrul de Resurse Juridice (CRJ) și Reprezentanța UNICEF în România au lansat o nouă variantă a liniei telefonice de urgență Telverde 0800.500.550 destinată copiilor și adulților din centrele de instituționalizare.

Acest instrument, pilotat din luna iulie 2020, a apărut ca o necesitate în contextul pandemiei de COVID-19, pentru a reduce sentimentul de nesiguranță al copiilor și adulților din centre, pentru a le oferi consiliere și asistență psiho-socială, consiliere juridică, dar și pentru a preveni și identifica eventualele provocări și abuzuri cărora le pot cădea victime.

De asemenea, personalul DGASPC și al centrelor rezidențiale pot apela la Telverde pentru informații suplimentare sau ghidaj în anume situații legate de pandemia actuală și pot beneficia și ei de suport psiho-social și emoțional pentru a răspunde bine provocărilor din activitatea de zi cu zi.

Etapa de pilotare a acestui mecanism de sprijin și conectare la nevoile directe ale beneficiarilor a pus la dispoziție informații în timp real și concrete despre situația copiilor și adulților din serviciile rezidențiale.

În perioada 13 iulie – 4 septembrie, peste 300 de persoane au apelat Telverde, numărul total al apelurilor fiind 1.569. Cele mai multe apeluri au fost făcute de beneficiari adulți, care sună din nevoia de a fi ascultați, pentru a primi încurajare, dar și pentru a cere informații referitoare la pandemia de COVID-19. Anxietatea beneficiarilor este generată de faptul că nu pot ieși foarte des din centre, alte temeri fiind legate de singurătate, de boală sau de moarte. Anumite persoane sună frecvent, în general, din nevoia de a fi ascultate.

Temele de discuție sunt legate fie de problemele lor personale, fie de probleme ce țin de sistem și interacțiunea cu personalul centrelor. Sunt astfel menționate următoarele tipuri de probleme: amenințări din partea personalului, inclusiv pentru apelarea la linia Telverde, administrarea de medicamente din sfera neurolepticelor, condițiile de cazare, conflicte cu beneficiarii și personalul centrelor, nemulțumiri cu privire la alimentație, nemulțumiri cu privire la punerea sub interdicție și capacitatea legală, dorința de a-și exercita dreptul la muncă.

Cele mai multe apeluri au fost primite de la centre din Sibiu, Bihor, Timiș, Prahova, Mureș și Ilfov.

La 30 iunie 2020, 14.865 de copii erau beneficiari ai serviciilor de tip rezidențial. Dintre aceștia, 11.741 sunt copii aflați în centre rezidențiale publice, iar 3.124 în centre private. Cei mai mulți, 6.194 de copii, au între 14 și 17 ani. 3.819 au între 10 și 13 ani, iar 2.537 au peste 18 ani.

La 31 martie, 17.496 de persoane adulte cu dizabilități beneficiau de servicii rezidențiale publice. Sunt 444 de servicii rezidențiale, însemnând centre sau locuințe protejate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here