Acasă Politic Verde pentru referendum în ziua alegerilor europarlamentare

Verde pentru referendum în ziua alegerilor europarlamentare

DISTRIBUIȚI

Curtea Constituțională a decis miercuri, 13 martie, printre altele, cu unanimitate de voturi, că se poate organiza un referendum în ziua alegerilor europarlamentare, declarând astfel neconstituțiojnală o prevedere introdusă de PSD în legea alegerilor pentru Parlamentul European.

Comunicatul CCR:

În ziua de 13 martie 2019, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.a) teza întâi din Constituție și al art.11 alin.(1) lit.A.a) și art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, s-a pronunţat, în cadrul controlului anterior promulgării, asupra următoarelor obiecții de neconstituționalitate:

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.90/2018 privind unele măsuri pentru operaționalizarea Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție, obiecție formulată de un număr de 92 de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal și Grupului parlamentar al Uniunii Salvați România.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a respins obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.90/2018 privind unele măsuri pentru operaționalizarea Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție este constituțională, în raport de criticile formulate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a dispoziţiilor Legii privind sistemul public de pensii, obiecție formulată de un număr de 83 de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal și Grupului parlamentar al Uniunii Salvați România.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a decis:

  1. A admis obiecţia de neconstituționalitate şi a constatat că dispoziţiile art.25 alin.(1) şi art.63 lit.a) şi b) din Legea privind sistemul public de pensii sunt neconstituţionale.
  2. A respins, ca neîntemeiată, obiecţia de neconstituționalitate şi a constatat că sintagma „cu valabilitate permanentă” cuprinsă în art.52 cu referire la lit.a) din Legea privind sistemul public de pensii este constituţională în raport cu criticile formulate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a dispoziţiilor articolului unic din Legea pentru modificarea și completarea art.10 din Legea nr.241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, obiecție formulată de un număr de 93 de deputaţi aparţinând Uniunii Salvaţi România, Partidului Naţional Liberal şi Partidului Mişcarea Populară.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis

obiecţia de neconstituţionalitate  şi a constatat că dispoziţiile articolului unic din Legea pentru modificarea și completarea art.10 din Legea nr.241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale sunt neconstituționale.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a dispoziţiilor Legii pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, obiecție formulată de un număr de 83 de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal și Grupului parlamentar al Uniunii Salvați România.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate şi a constatat că Legea pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar este neconstituţională în ansamblul său.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, obiecție formulată de un număr de 83 de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal și Grupului parlamentar al Uniunii Salvați România.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că Legea pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori este neconstituțională.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.51/1997 privind operațiunile de leasing și societățile de leasing, precum și pentru completarea art.120 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, obiecție formulată de un număr de 84 de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal și Grupului parlamentar al Uniunii Salvați România.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.51/1997 privind operațiunile de leasing și societățile de leasing, precum și pentru completarea art.120 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului este neconstituţională, în ansamblul său.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, obiecție formulată de un număr de 78 de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal și Grupului parlamentar al Uniunii Salvați România.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a respins, ca neîntemeiată, obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că prevederile Legii pentru modificarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții sunt constituţionale.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.86/2018 pentru modificarea și completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, precum și pentru unele măsuri pentru buna organizare și desfășurare a referendumului național pentru revizuirea Constituției, obiecție formulată Președintele României.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a decis:

  1. A admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că prevederile articolului unic [cu referire la art.I pct.18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.86/2018] din Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.86/2018 pentru modificarea și completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, precum și pentru unele măsuri pentru buna organizare și desfășurare a referendumului național pentru revizuirea Constituției sunt neconstituționale.
  2. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că sunt constituționale prevederile articolului unic [cu referire la art.I pct.1, 7, 9 și 15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.86/2018] din Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.86/2018, în raport de criticile de neconstituționalitate intrinsecă formulate, precum și legea, în ansamblul său, în raport de criticile de neconstituționalitate extrinsecă formulate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind înființarea Consiliului național pentru dezvoltarea resurselor umane din administrația publică, obiecție formulată Președintele României.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind înființarea Consiliului național pentru dezvoltarea resurselor umane din administrația publică este constituțională, în raport cu criticile formulate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul ordinii și siguranței publice, obiecție formulată Președintele României.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis obiecţia de neconstituționalitate şi a constatat că Legea pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul ordinii și siguranței publice este neconstituţională în ansamblul său.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

  1. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative în materie electorală, obiecție formulată de Președintele României.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a decis:

  1. A admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că prevederile art.I pct.45 [cu referire la art.49 alin.(1) din Legea nr.370/2004 privind alegerea Președintelui României] și art.I pct.50 [cu referire la art.50 alin.(14) lit.a) și b) din Legea nr.370/2004], precum și art.II pct.4 [cu referire la art.5 alin.(11) din Legea nr.33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European] și art.II pct.50 [cu referire la art.50 alin. (5) lit. a) și b) din Legea nr. 33/2007] din Legea pentru modificarea și completarea unor acte normative în materie electorală sunt neconstituționale.
  2. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că  prevederile art.I pct.11 [cu referire la art.15 alin.(2) din Legea nr.370/2004 privind alegerea Președintelui României] și art.I pct.12 [cu referire la art.16 alin.(3) din Legea nr.370/2004], precum și art.II pct.21 [cu referire la art.23 alin.(2) lit.a) și lit.b) din Legea nr.33/2007] și art.II pct. 22 [cu referire la art. 24 alin. (3) din Legea nr. 33/2007] din Legea pentru modificarea și completarea unor acte normative în materie electorală sunt constituționale, în raport cu criticile formulate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

*

Argumentele reținute în motivarea soluțiilor pronunțate de Plenul Curții Constituționale vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentRomânia, o țară de paznici
Articolul următor

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here