Acasă Economie CU TRENUL DE LA CHIAJNA LA PANTELIMON

CU TRENUL DE LA CHIAJNA LA PANTELIMON

DISTRIBUIȚI

centura-feroviaraCălătorii vor putea ajunge din Gara de Nord în Gara Progresu în 40 de minute, cu trenul, din februarie 2017, după o investiție de 200.000 de euro la infrastructura centurii feroviare a Capitalei, a declarat Sorin Bușe, ministrul Transporturilor.

Costul unei călătorii va fi de 4,4 lei. Se va putea ajunge din nordul în sudul Capitalei în 40 de minute, inclusiv opririle în stații. Trenurile vor putea circula din 15 în 15 minute, chiar și mai des dacă va fi cazul, a spus Bușe, în timpul unei vizite la șantierul centurii feroviare.

Practic, trenul va lega cele două gări prin vestul Capitalei, cu opriri în stații precum Bragadiru, Chiajna sau Domnești. În total vor fi 30 de kilometri și 16 stații, din care șapte existente. ”Este vorba de 600.000 de locuitori în această zonă, care ar putea utiliza trenul”, a mai spus ministrul.

Etapa a doua a proiectului, care va necesita cinci milioane de euro, presupune legarea centurii feroviare la stațiile de metrou Preciziei și Berceni și va fi gata la sfârșitul anului viitor. O a treia etapă presupune închiderea prin est a inelului de centură feroviară a Capitalei, care va fi gata până la sfârșitul anului 2018 și va necesita 15 milioane de euro.

 

Marian Petrache, președintele CJ Ilfov: E vorba despre creșterea calității vieții

 

Proiectul centurii feroviare a Capitalei este o verigă importantă a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov, declară președintele CJ Ilfov, Marian Petrache. ”PMUD este chestia aia pe care o aşteptăm de foarte mult timp. PMUD este despre trafic, aer, costuri de transport, siguranța rutieră, într-un cuvânt despre creșterea calității vieții. Dacă PMUD se pune în aplicare așa cum este el astăzi, atunci traficul va fi lejer, aerul mai curat, costurile de transport mult mai mici etc. Dacă nu, situația de față se va agrava. Astăzi Bucureștiul este cel mai congestionat și aglomerat oraş din Europa, poluarea cu pulberi în suspensie de aici este de aproape patru ori mai mare decât maximum suportat de organismul uman, iar timpul petrecut în trafic este mai mare decât timpul alocat familiei. Concluzionând, felicit Ministerul Transporturilor pentru demararea acestui proiect, un pas mic, dar un început pentru un proiect mare: PMUD!”, susține Petrache.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Capitalei are, așadar, trei etape: Etapa I: legătura feroviară București Nord – Domnești – Progresu (centura feroviară – vest) și București Nord – Băneasa – Pantelimon (centura feroviară – nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

Etapa a II-a: Conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ cinci milioane de euro.

Etapa a III-a: Legătura feroviară Progresu – Pantelimon – București Nord (centura feroviară est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, care vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 milioane de euro. – CRISTINA ANGHELUȚĂ

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

three × five =